دانلود فایل
با موضوع
بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس
فایل بصورت ورد
تعداد صفحات:
127
در زیر بخش هایی از فایل دانلودی را مشاهده میفرمایید:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده:.............................................................................................................................................................................1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1. مقدمه..........................................................................................................................................................................3
1-2. تعریف و بیان مسأله:....................................................................................................................................................6
1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقيق:................................................................................................................................10
1-4. اهداف پژوهش..........................................................................................................................................................11
1-4-1.هدف کلی :............................................................................................................................................................11
1-4-2.اهداف جزئی : .....................................................................................................................................................11
1-5. فرضیه های پژوهش:..................................................................................................................................................11
1-6. تعریف واژه ها و اصطلاحات:...................................................................................................................................12
1-6-1. تعاریف مفهومی.....................................................................................................................................12
1-6-2. تعاریف عملیاتی:....................................................................................................................................13
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبانی ، سابقه و پیشینه تحقیق)
2-1 مقدمه :.......................................................................................................................................................................15
2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.............................................................................................................................15
2- 2-1 مفاهیم هوش :........................................................................................................................................15
2-2-1- 1 هوش :................................................................................................................................................15
2-2-1-2 تعریف هوش :.....................................................................................................................................16
2-2-1-3 انواع هوش :.........................................................................................................................................17
2-2-1-3-1 هوش بدنی (PQ) :....................................................................................................................18
2-2-1-3-2
هوش عقلانی (IQ) :...................................................................................................................18
2-2-1-3-3 هوش هیجانی (EQ) :..................................................................................................................18
2-2-1-3-4 هوش معنوي (SQ):.....................................................................................................................19
2-2- 1-4 عوامل تعیین کننده هوش :..................................................................................................................19
2-2-1-5 معنویت :..............................................................................................................................................20
2-2-1-5-1 دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت :..............................................................................23
2-2-1-5-1-1 دیدگاه الکینز :...........................................................................................................23
2-2-1-5-1-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :......................................................................................23
2-2-1-5-1-3 دیدگاه گاردنر :..........................................................................................................24
2-2-1-5-1-4 دیدگاه ویلیام وست :.................................................................................................24
2-2-1-5-1-5 دیدگاه گروم :............................................................................................................24
2-2-1-5-1-6 دیدگاه ویگلزورث :.................................................................................................24
2-2-1-5-2 تعاریف هوش معنوی :........................................................................................................25
2-2-1-5-3 ابعاد هوش معنوی :.............................................................................................................28
2-2-1-5-4 مؤلفه هاي هوش معنوي از دیدگاه هاي مختلف :.................................................................30
2-2-1-5-4-1 دیدگاه ایمونز :.......................................................................................................32
2-2-1-5-4-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :.................................................................................33
2-2-1-5-4-3دیدگاه نوبل و وگان :.............................................................................................33
2-2-1-5-4-4 دیدگاه بروس لیچفیلد :.........................................................................................33
2-2-1-5-4-5 دیدگاه مک مولن :................................................................................................34
2-2-1-5-5 مؤلفه هاي هوش معنوي در اسلام :.....................................................................................34
2-2-1-5-6 مدل های هوش معنوی :......................................................................................................35
2-2-1-5-6-1مدل چهار مؤلفه اي کینگ :...........................................................................35
2-2-1-5-6-1-1 درک معنی فردی :..........................................................................35
2-2-1-5-6-1-2 آگاهی متعالی :...............................................................................35
2-2-1-5-6-1-3 تفکر انتقادی وجودی :....................................................................35
2-2-1-5-6-1-4 حالات هوشیاری بسط یافته :..........................................................35
2-2-1-5-6-2 مدل زهر و مارشال :....................................................................................35
2-2-1-5-6-3 مدل پنچ مؤلفه ای ایمونز :...........................................................................36
2-2-1-5-6-4 مدل پنج مؤلفه ای سیسک :..........................................................................37
2-2-1-5-6-4-1 ارزش های بنیادین :.....................................................................37
2-2-1-5-6-4-2 فضایل بنیادین :............................................................................37
2-2-1-5-6-4-3 تجارب بنیادین :...........................................................................37
2-2-1-5-6-4-4 قابلیت های بنیادین :....................................................................37
2-2-1-5-6-4-5 نظام های نمادین :.........................................................................37
2-2-1-5-6-5 مدل امرم :..........................................................................................................................37
2-2-1-5-6-5-1 هوشیاری :.............................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-1-1 دقت(توجه) :...............................................................................................38
2-2-1-5-6-5-1-2آگاهی فراعقلانی :.........................................................................................38
2-2-1-5-6-5-1-3 عمل (تمرین) :.............................................................................................38
2-2-1-5-6-5-2 متانت :.................................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-2-1 تقدیس :..........................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-2-2عشق :...............................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-2-3 توکل :.............................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-3 معنا :...................................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-4 تعالی :.................................................................................................................38
2-2-1-5-6-5-4-1 ارتباط کامل، متقابل و مستقیم به شیوهاي عقلانی: .......................................38
2-2-1-5-6-5-4-2 کلنگری :.....................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-5 صداقت :..............................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-5-1 پذیرش :.....................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-5-2 صراحت :...................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-6 تسلیم آرام و بی دغدغه :....................................................................................39
2-2-1-5-6-5-6-1 آرامش :...................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-6-2 عدم خودخواهی و فروتنی :.....................................................................39
2-2-1-5-6-5-7 وابستگی درونی :...............................................................................................39
2-2-1-5-6-5-7-1 آزادي درونی به همراه فعالیت معقول :......................................................39
2-2-1-5-6-5-7-2 آزادی :.....................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-7-3 تشخیص :................................................................................................39
2-2-1-5-6-5-7-4 درستی :...................................................................................................39
2-2-1-5-6-6 مدل نوبل :........................................................................................................39
2-2-1-5-6-7 مدل سه مؤلفه ای وگان :...................................................................................39
2-2-1-5-7 اجزای هوش معنوی :............................................................................................................40
2-2-1-5-7-1 عقل شهودي: ..............................................................................................................40
2-2-1-5-7-2
ادراك مستدل: .........................................................................................................40
2-2-1-5-7-3 آگاهی بر خواسته ها و نیات :.....................................................................................40
2-2-1-5-7-4 قدرت و عدالت متمرکز: .............................................................................................40
2-2-1-5-7-5 عشق و شفقت:............................................................................................................40
2-2-1-5-7-6 شفا و بخشش :..........................................................................................................40
2-2-1-5-7-7 زندگی باشوق :..........................................................................................................40
2-2-1-5-7-8 زندگی باوقار، یکدلی و تعهد :...................................................................................41
2-2-1-5-7-9 پیوند و خدمت خلاق :..................................................................................................41
2-2-1-5-7-10 پادشاهی خداوند، شادي وتکامل، و زندگی همراه با هوش معنوي مطلوب :.............41
2-2-2 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:..............................................................................................................41
2-2-2-1تاریخچه یادگیری خودتنظیمی:.....................................................................................................41
2-2-2-2 مفهوم یادگیری خودتنظیمی :......................................................................................................42
2-2-2-3 راهبردهای یادگیری :..................................................................................................................45
2-2-2-3-1طبقه بندی راهبردهای یادگیری:.................................................................................45
2-2-2-3-1-1 راهبردهای مرور ذهنی :..................................................................................45
2-2-2-3-1-2 راهبردهای بسط دهی :....................................................................................45
2-2-2-3-1-3 راهبردهای سازماندهی :..................................................................................46
2-2-2-3-1-4 راهبردهای نظارت بر درک مطلب :.................................................................46
2-2-2-3-1-5 راهبردهای عاطفی :........................................................................................46
2-2-2-4 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :................................................................................................46
2-2-2-4-1 راهبردهای شناختی :.......................................................................................................46
2-2-2-4-2 راهبردهای فراشناختی :..................................................................................................47
2-2-2-5 رابطه ي يادگيري خودتنظيمی وپيشرفت يادگيري :.......................................................................48
2-2-2-6 ويژگي هاي يادگيرندگان برخوردار از توانايي خودتنظيمي در يادگيري :........................................48
2-2-2-7 آگاهی های فراشناختی و سبک های یادگیری :...........
rad409_1677667853_59416_3266_1416.zip0.39 MB |